Om klubben

Aktivitet:

All elvepadling, slalåm og utfor, turpadling på elv og sjø.

Medlemmer:

Vi har 52 medlemmer pr. 1/1-2005
Nidelva padleklubb er en av landets største elvepadleklubber. Vi har landets beste padlere som har vunnet de fleste norgesmesterskap i slalåmpadling. Våre medlemmer har deltatt i junior− og senior VM i slalåmpadling. Klubben tar kontinuerlig opp nybegynnere og satser på rekruttering av nye padlere.

Treningssteder:

Ved Blakstad bru i Nidelva har vi en fast treningsbane med slalåmporter på lett strømmende vann. Klubbhuset med båtlager er ved Yrkesskolen på Blakstad.

Utstyr:

Vi har kajakker med komplett utstyr, årer, spruttrekk, redningsvester og hjelmer for opplæring av nybegynnere. For tida har klubben utstyr til ca. 12 padlere.

Vintertrening:

Om vinteren har vi padletrening i svømmebassenget på Risøya Folkehøyskole og Svømmehallen i Grimstad. Her kan vi trene på padleteknikk, sikkerhet, eskimorulle m.m.

Nidelva padleklubb er en av landets største elvepadleklubber. Våre medlemmer har deltatt i junior− og senior VM i slalåmpadling. Klubben tar kontinuerlig opp nybegynnere og satser på rekruttering av nye padlereNed_toemmerrenna_i_Hammerdammen